5 onmisbare betaalmethoden voor modewebwinkels

Een decennia terug konden we ons online winkelwagentje alleen afrekenen als we in bezit waren van een creditcard. Tegenwoordig heb je de keuze uit soms wel 10 verschillende betaalmethoden op de betaalpagina van je favoriete webshop. De fashion e-commercebranche groeit en ontwikkelt snel en alles is gericht op de ideale customer journey. Van influencer tot winkelmandje. Maar wat als de producten dan eindelijk in de basket zitten? Dan wil je als webshop niet dat consumenten afhaken in het betaalproces.

 

Hieronder vijf onmisbare betaalmethoden voor fashion webshops:

 

 

1. AfterPay en Klarna - achteraf betalen

Meer dan 4 miljoen unieke consumenten in Nederland maken gebruik van AfterPay. Meer dan 65 miljoen consumenten in Europa en de Verenigde Staten maken gebruik van Klarna. Onderzoek heeft aangetoond dat online shoppers makkelijker en meer bestellen wanneer zij achteraf kunnen betalen. Met name populair onder jongeren en in de fashionbranche.

 

2. AliPay en WeChat Pay - internationaal bereik

WeChat Pay heeft meer dan 800 miljoen gebruikers. AliPay zelfs nog meer. Chinezen betalen zowel online als in de winkel via hun smartphone. Dit gebeurt via een QR-code. Het accepteren van deze betaalmethoden zorgt in veel gevallen voor enorme toename in bereik onder Aziatische kopers. Zeer interessant voor met name sterke Nederlandse en high-end fashionbrands.

 

3. Payconiq en iDEAL - omnichannel betalen via een QR

Payconiq en iDEAL QR zijn omnichannel betaalmethoden voor webshops, restaurants en retailers. Betalen gaat via de smartphone. De consument scant een QR-code en kan direct betalen, zowel online als offline. Payconiq is de eerste betaalmethode die hierbij gebruikmaakt van instant payments. Dit betekent dat de betaling direct verwerkt wordt, zonder afhankelijk te zijn van banken.

 

4. PayPal - snel, veilig en internationaal

PayPal bestaat al een tijdje. Het is één van de meest populaire internationale online betaalmethoden. In sommige landen, zoals Duitsland, is het zelfs de favoriete manier van betalen. Binnen fashion Nederland staat de betaalmethode op positie 2. Met name populair vanwege de fast-checkout, de aankoop- én verkoopgarantie.

 

5. Apple Pay - betalen via iPhone

Apple Pay is een digitale portemonnee met een groot internationaal bereik en hoge conversie en orderwaarde onder iPhone-gebruikers. Betalen kan via een ‘fast-checkout’ of ‘one-click checkout’. Heeft de consument Apple Pay geactiveerd? Dan is de kans heel groot op gebruik van deze betaalmethode. Geen Apple Pay? Dan is de betaalmethode ook niet zichtbaar in de checkout. 

 

 

(Bron: Dit artikel is eerder verschenen op FashionUnited.)

Gerelateerde artikelen

Buckaroo is sponsor van Emerce Fashion 2019

Buckaroo is sponsor van #EmerceFashion19 en geeft het podium aan Jeans Centre, zij delen hun visie over e-commerce, fashion en hoe nieuwe betaalmethoden daaraan bijdragen. Zien we je daar?

Lees meer

Buckaroo biedt retailers internationale betaaloplossing met AfterPay

Achteraf betaalmethode AfterPay en betaalprovider Buckaroo hebben de samenwerking verstevigd. Retailers kunnen nu AfterPay aanbieden in 5 landen vanuit één contract met Buckaroo.

Lees meer

Payments, data en online fashion

Voor de whitepaper 'Payments in online fashion' deed Buckaroo onderzoek binnen de modebranche. Welke betaalmethoden en verdienmodellen zijn in opkomst? Wat is het effect van achteraf betalen op je retouren? En hoe optimaliseer je de checkout?

Lees meer