Betaalmethode in3 brengt een nieuw geluid in betalen

De betaalmethode in3 springt in op een consumentenbehoefte die net even anders is dan ander betaalmethodes, namelijk betalen in delen. Met in3 betaalt de consument in drie delen, waarvan het eerste deel direct betaalt wordt met iDEAL op het moment van aankoop. De twee opvolgende delen volgen in de 60 dagen erna. Het idee daarachter? Hans Langenhuizen: “Zo kunnen consumenten grote, duurdere en soms onvoorziene aankopen in drie salarisrondes betalen.”

 

Buckaroo vroeg Hans Langenhuizen, de nieuwe CEO van in3 daarom naar de kenmerken van in3 en wat hen onderscheid van andere achteraf betaalproducten. Ook deelde Hans tips voor webshops om het optimale resultaat uit hun gespreid betaalmethode te halen.

 

Spreiden over salarisrondes

‘Geld lenen kost geld’, je ziet het geregeld staan, maar niet bij de betaalmethode in3. De melding is een goede waarschuwing, maar een conversiekiller van jewelste. Iets wat in3 goed begrijpt: "Bij ons krijgt de consument geen bkr-registratie en we zijn ook geen kredietverstrekker", Hans vervolgt: “In3 geeft klanten extra ruimte om hun besteding te doen, maar is tegelijkertijd waaks op onverantwoorde aankopen.”

 

De betaalmethode biedt consumenten de kans om een duurdere aankopen in delen te betalen. Gaat je koelkast stuk? Dan heb je per direct een nieuwe nodig. Maar een koelkast kost al snel meer dan duizend euro, een bedrag dat je liever zou willen spreiden over meerdere salarisrondes. Ook in high fashion is in3 populair, denk bijvoorbeeld aan een paar mooie merkschoenen, tas of maatpak. En zo zijn er wel meer voorbeelden te noemen van retailproducten die je als consument liever niet in één keer betaald.

 

“In3 geeft klanten extra ruimte om hun besteding te doen maar is tegelijkertijd waaks op onverantwoorde aankopen.”

— Hans Langenhuizen, CEO van betaalmethode in3

Nieuw geluid

In3 laat een nieuw geluid horen in de betaalmarkt. Het concurreert niet met achteraf betaalmerken die met name in de fashionbranche populair zijn. En het heeft ook een andere doelgroep dan consumenten die op krediet kopen. Bij in3 betaal je de eerste termijn direct via iDEAL, de rest komt na ontvangst van de bestelling. “Wij horen vanuit onze merchants dat wij een hoger acceptatiepercentage hebben dan achteraf betaalmethoden. De kans dat mensen geen gebruik kunnen maken van in3 is dus klein,” vertelt Hans. Dat betekent niet dat in3 het fraudeurs gemakkelijk maakt: “De webshop loopt geen risico, ons traject is ingericht om fraude tegen te gaan.”

 

 

Kwalitatief betere aankopen

"In3 verhoogt de conversie door de betaaldrempel te verlagen. Daarbij kiezen klanten kiezen voor een kwalitatief beter (en duurder) product als dankzij in3 nu wel binnen het budget past", aldus Hans. "Stel, je zit niet heel ruim bij kas en je wil of moet vandaag nog een iets nieuws aanschaffen. Kies je dan voor de goedkoopste of voor de duurdere variant? In3 biedt de mogelijkheid voor de duurdere variant te kiezen en daarmee wellicht een spaarzamere keuze te maken."

 

"Klanten kiezen voor een kwalitatief beter (en duurder) product als dit dankzij in3 nu wel binnen het budget past."

— Hans Langenhuizen, CEO van betaalmethode in3

In3 is een marketingtool

Natuurlijk is in3 een betaalmethode, maar net als ook andere achteraf betaalmethoden kan de mogelijkheid tot gemakkelijker betalen een reden zijn voor een consument om juist bij jouw webshop te kopen. "Wanneer je als consument daar pas achterkomt in het betaalproces is de toegevoegde waarde in stuk minder. Het is dus een goed idee om vóóraf te laten weten aan je klanten dat gespreid betalen een optie is op jouw webshop."

 

 

Tips voor webshop die in3 (willen) aanbieden:

 

#1. Toon in3 op je website

Met het logo van in3 naast de betaalmogelijkheden in de footer van je website kun je duidelijk laten zien dat betalen in 3 termijnen tot de mogelijkheden behoort. Wees duidelijk over de voordelen en laat klanten in je USP’s zien dat betalen in 3 termijnen zónder rente en BKR-registratie mogelijk is.

Tip 1: Toon vooraf in3 op je website
Tip 1: Toon vooraf in3 op je website

#2. Adverteer met prijzen per termijn


“Wanneer je de prijs per termijn op de productpagina weergeeft verlaag je de koopdrempel aanzienlijk en ga je meer verkopen.”

Tip 2: Adverteer met prijzen per termijn
Tip 2: Adverteer met prijzen per termijn

 

#3. Duidelijkheid in de checkout

"Zorg voor een goede omschrijving in de checkout, som nog een keertje de voordelen en spelregels van in3 op zodat er geen onduidelijkheden zijn. Je wilt niet dat de consument afhaakt in het betaalproces om nog even op te zoeken wat in3 nu ook alweer precies inhoudt." Hoe zorg je voor een goede omschrijving? Hans geeft hiervoor een voorbeeld: "Weergeef de betaaloptie als volgt: Betaal in 3 keer, 0% rente. Voeg een korte on-click toe zodat je klanten weten dat ze de 1e termijn direct via iDEAL betalen."

 

Tip 3: Zorg voor een duidelijke omschrijving in de checkout
Tip 3: Zorg voor een duidelijke omschrijving in de checkout

 

#4. Maak je betaalpagina SEO/SEA-vriendelijk

Veel webshops hebben een uitlegpagina over hun betaalmethoden. Neem hierin ook een duidelijke heldere uitleg op over de optie om in drie delen te betalen. Denk aan een F.A.Q. met daarin vragen die goed zijn afgestemd op de zoektermen en het zoekgedrag in Google. Bijvoorbeeld: “Tuinmeubel in delen betalen”.

 

Over in3 en Buckaroo

Buckaroo en In3 leerden elkaar kennen op de Webwinkel Vakdagen 2017. Het betaalproduct waarbij in drie gelijke delen betaald kon worden kreeg in de opvolgende jaren steeds meer tractie in de betaalmarkt. En toen er ook veel interesse bleek onder bij Buckaroo aangesloten webshops, besloot Buckaroo de betaalmethode te integreren in de payment plugins.

 

In3 is beschikbaar via de API, Magento 1, Magento 2, Shopware, WooCommerce en Lightspeed plugin of rechtstreeks in de Smart Checkout. Meer informatie over in3? Bekijk onze productpagina:

https://www.buckaroo.nl/oplossingen/betaalmethoden/in3

 

Lees ook:

Custom domain: je eigen URL in het checkoutproces

Met de feature Custom Domain kies je zelf de URL van je checkout, zodat de betaalpagina gelinkt is aan je eigen domein. Lees er meer over ➩

Lees meer

Whitepaper: Optimaliseer de customer journey

Hoe je voorkomt dat klanten tijdens het betaalproces afhaken lees je deze gratis whitepaper. Aangeboden door Buckaroo in samenwerking met MT.nl

Lees meer

Buckaroo brengt Apple Pay naar Nederlandse merchants

Payment Service Provider Buckaroo maakt vandaag bekend Apple Pay aan te bieden voor Nederlandse webshops. De betaalmethode maakt mobiele betalingen gemakkelijk, veilig en snel.

Lees meer