Maurits Dekker in podcast Nieuwe Knikkers

Een aantal jaar geleden sprongen payment service providers in het gat dat de banken online lieten vallen. Nu is de markt vol en zijn de marges op online betaalmethoden laag. Hoe houdt Buckaroo zich staande? Hierover praten Arlette Broex en Gertjan Rösken met Maurits Dekker, commercieel directeur Buckaroo, in de podcast Nieuwe Knikkers.

 

De podcast start met een korte introductie van Maurits en het doornemen van nieuwsfeitjes en gebeurtenissen. Dan gaat het al snel over Apple Pay, de e-wallet is nu enkele maanden actief in Nederland. Wat gaat dat betekenen voor de betaalmarkt? Maakt het iDEAL straks overbodig?

 

“Ik denk niet dat iDEAL op korte termijn zal verdwijnen”, benoemd Maurits: “Het zit zo ingeburgerd in het Nederlandse betaalwezen. Apple Pay is een hele goede challenger voor de Nederlandse markt zeker vanuit gebruikersgemak, maar ik denk dat iDEAL voorlopig nog even blijft.” Ook neemt Maurits een misverstand weg. “Apple duur? Valt wel mee. Je betaalt met de kaart die in je wallet is toegevoegd, in Nederland is dat in de meeste gevallen gewoon een maestro-transactie.”

 

Buckaroo biedt sinds de lancering in juni Apple Pay aan als online betaalmethode. Zowel in de checkout, als fast-checkout. Dat het een succes is blijkt volgens Dekker aan het feit dat Apple Pay in Amerika met 250 miljoen transacties de populaire e-wallet van Starbucks al voorbij streeft. Maurits maakt daarbij wel een kanttekening. “Als PSP zullen we altijd voorstander zijn van keuzevrijheid in de checkout, laat mensen zelf kiezen hoe ze willen betalen.”

 

 

Luister de podcast en kom meer te weten over de toekomstplannen van Buckaroo, nieuwe betaalmethoden, visie op banken, PSD2 en concurrentie.