Smartphonehoesjes geeft ons een sneak preview..

 

Buckaroo bestaat 15 jaar. In het kader van ons jubilieum laten we betaalexperts, e-commercespecialisten en ondernemers aan het woord. Samen blikken we terug, bespreken we de huidige stand van zaken en kijken we vooruit naar de komende jaren.

 

Deze week aan het woord: Smartphonehoesjes.nl

Marcel Hooft (CEO en oprichter Smartphonehoesjes.nl) blikt samen met Bas van den Houten (CCO Smartphonehoesjeszakelijk.nl) terug op hun enorme groei, gunt ons een kijkje in het nieuwe pand - uiteraard met gepaste afstand, mondkapje en een gedesinfecteerde cameraman - en kijkt vooruit naar de toekomst. 
Accepteer marketingcookies om de video te bekijken

(klik op de afbeelding hierboven om de video te starten)

 

De start van Smartphonehoesjes

De broers Hooft begonnen meer dan tien jaar geleden met de verkoop van smartphonehoesjes op hun studentenzolderkamer. Niet veel later namen ze de hele benedenverdieping in beslag. Marcel Hooft: 'een logistiek drama'. Ze huurden een pand, en daarna nog eens. Smartphonehoesjes groeide keer op keer uit hun jasje.

 

Groeipijn en nieuwe markten

"Een mijlpaal in onze groei is was het moment dat PostNL ons belde, omdat het aantal bestellingen zo hoog opliep dat ze dachten dat hun systeem een foutje had gemaakt.", vertelt Marcel. "Ze hadden de verzending tegengehouden, want ze dachten 'dit kan nooit kloppen'. Maar het klopte prima."

 

Marcel Hooft, CEO Smartphonehoesjes.nl loopt door het nieuw geopende pand: "In 2021 gaan we officieel over en dan hopen we voorlopig te blijven zitten."
Marcel Hooft, CEO Smartphonehoesjes.nl loopt door het nieuw geopende pand: "In 2021 gaan we officieel over en dan hopen we voorlopig te blijven zitten."
Marcel (l) en Bas (r) kijken vanaf de vide uit op het pas verhuisde magazijn in het nieuwe pand.
Marcel (l) en Bas (r) kijken vanaf de vide uit op het pas verhuisde magazijn in het nieuwe pand.

 

Zoals Marcel eerder vertelde een vorig interview (inspirerende cases: Smartphonehoesjes) opereert Smartphonehoesjes zowel op de consumentenmarkt als op de zakelijke markt. En zijn ze meer dan een populaire webshop.

 

"We verkopen smartphonehoesjes van populaire merken, maar hebben zelf onze eigen merken. Ook produceren we voor andere bedrijven smartphonehoesjes en aanverwante mobiele accessoires. Zo hebben we vaak opdrachten uit de evenementenbranche bijvoorbeeld voor Tomorrowland, maar ook samenwerkingen met fashionmerken zoals MyJewellery en Loavies. Maar denk ook aan merchandise voor influencers zoals Enzo Knol, branded producten voor de horeca, voor winkels, voor bouwbedrijven en noem maar op. Ook kun je als consument zelf een custom hoesje ontwerpen."

 

En natuurlijk is Smartphonehoesjes áltijd, maar dan ook áltijd de eerste aanbieder met een hoesje voor de nieuwste telefoon. Zelfs als deze nog moet uitkomen. Hoe doen ze dat toch? Marcel: "We krijgen de maten van te voren door, daardoor weet onze fabrikant waar de uitsnedes voor de camara en aansluitingen moeten komen. Maar hoe de telefoon er daadwerkelijk uitziet en wat hij allemaal kan? Dat is voor ons ook een geheim."

 

Bas van den Houten laat de merchandiseverpakking zien van dance-event Tomorrowland.
Bas van den Houten laat de merchandiseverpakking zien van dance-event Tomorrowland.
In het oude pand worden custom smartphonehoesjes bedrukt - tenminste: de kleine aantallen - hier een glimp van nog onbedrukte hoesjes.
In het oude pand worden custom smartphonehoesjes bedrukt - tenminste: de kleine aantallen - hier een glimp van nog onbedrukte hoesjes.

Betalen, conversie en groeien

Hoe zien jullie jezelf de komende jaren nog meer groeien? Bas: "We blijven uitbreiden op gebied van producten, eigen merken, nieuwe afzetmarkten, steeds meer landen en nieuwe samenwerkingen. Maar hechten ook waarde aan bestaande partnerships zoals met Buckaroo om ons betaalproces te optimaliseren."

 

Marcel vult aan: "Een mooie ontwikkeling in betalen vind ik de Buckaroo Smart Checkout waarin in het checkoutproces wordt onthouden wat de favoriete betaalmethode van de klant is en deze bovenaan zet. Ook hebben we onze checkout kunnen customizen met eigen logo. Dit soort functionaliteiten proberen we graag uit."

 

Bas: "Als het gaat om online conversie en zorgdragen dat je deze niet verliest op het moment dat je naar de checkout gaat, zorgen we dat er minder gegevens staan in de checkout waardoor die pagina veel overzichtelijker wordt. Door (hiermee) te testen zien wij steeds minder consumenten afhaken in het checkoutsysteem. Wat tengunste komt van de conversie. En dat is het uiteindelijke doel dat je nastreeft."

 

Bouwpersoneel rijdt nog af en aan, dus het is nog niet 100% af, maar het pand staat er! Marcel: "Hier hebben we voorlopig genoeg ruimte om te groeien."
Bouwpersoneel rijdt nog af en aan, dus het is nog niet 100% af, maar het pand staat er! Marcel: "Hier hebben we voorlopig genoeg ruimte om te groeien."

.

Meer tips en ondernemersverhalen?

Houd dan de pagina buckaroo.nl/15jaar in de gaten of laat je e-mailadres achter. We delen 15 weken lang tips voor een verbeterde betaalstrategie en om te kunnen groeien naar de toekomst.

 

Lees ook:

Whitepaper: Optimaliseer de customer journey

Hoe je voorkomt dat klanten tijdens het betaalproces afhaken lees je deze gratis whitepaper. Aangeboden door Buckaroo in samenwerking met MT.nl

Lees meer

Buckaroo start met split-payments voor online marktplaatsen

Buckaroo heeft een betaaloplossing ontwikkeld speciaal gericht op online marktplaatsen. “We zien een toenemende behoefte in split-payments.”  

Lees meer