Whitepaper: De B2B betaalstrategie

Hoe betalen bedrijven aan bedrijven? Dat is een vraag die we bij Buckaroo steeds vaker krijgen. Er is een grote digitaliseringsomslag gaande bij groothandels en andere b2b-bedrijven. Online shoppen is niet langer voorbehouden aan consumenten, ook vanuit bedrijven komt steeds vaker de wens om online te kunnen bestellen en betalen. Ook met oog op veiligheid worden betaalgegevens niet meer verstrekt tijdens een telefoongesprek, per mail of orderformulier. Het gaat allemaal online.

 

Betalen bedrijven ook met iDEAL?

Maar welke betaalmethoden bied je aan in de checkout? Betalen bedrijven ook met iDEAL? Wat is je zekerheid op achteraf betalen als je de klant (nog) niet kent? En wat doe je met onbetaalde facturen? Op dit moment is er keuze uit veel online betaalmethoden. Om erachter te komen welke het betaalvorm het meest geschikt is voor B2B-betalingen vroegen wij het de experts zelf. Het antwoord lees je in de whitepaper 'B2B Betaalstrategie, alles over het betaalproces in B2B e-commerce'.

"Betaalgegevens worden niet meer verstrekt tijdens een telefoongesprek, per mail of orderformulier. Het gaat allemaal online."

Deze whitepaper is tot stand gekomen met dank aan:
Jan Willem Roest (PayPal), Daniel van Delft (Visa), Joost Boelaars (Mastercard), Redmer de Vries (AfterPay), Patrick van de Graaf (In3), Robert Beuninck (Klarna), Rob Hoitink (iDEAL), Focum, Sander Boonzaaijer (Payconiq), Pieter van Walsem (Waltox / Staalkabelstunter), Frank Jongenotter (Buckaroo), Erik Serré (Buckaroo) en Maurits Dekker (Buckaroo).