Whitepaper: The Subscription Economy

In de zogeheten Subscription Economy draait het om diensten die inspelen op de behoeftes van de hedendaagse consument: Subscription Services. Of op zijn Nederlands: abonnementsdiensten.
Voorlopers als Netflix en Spotify zijn al verweven in ons dagelijks bestaan. Niemand die nog een dvd huurt, een cd koopt of een mp3 downloadt. Maar is dit verdienmodel voor iedereen weggelegd? Zeker. Subscriptions zijn niet alleen voorbehouden aan start-ups, ook scale-ups en zelfs grote corporates slaan deze nieuwe weg in.

 

In deze whitepaper staan Nederlandse praktijkvoorbeelden van subscription services. Het gaat over de kansen en potentiële groei die abonnementsmodellen bieden. En wat de invloed is op de productstrategie en cashflow. Hoe kan jouw bedrijf inspelen op de subscription economy?

Lees verder:

(Kennissessie) Wat moet je weten over subscription services?

Subscription Services de naam zegt het al, je abonneert je op een service. De nadruk ligt dus niet op het product.

Lees meer

Anouk vertelt over Subscriptions

"We zien steeds meer bedrijven met een ander verdienmodel. Geen eenmalige productverkoop, maar een abonnementsmodel. De subscription economy is in volle gang!"

Lees meer

FocusCura 'ouderen moeten gemakkelijk kunnen betalen'

Hoe maak je betalen gemakkelijk en duidelijk voor ouderen? 👵 Marinka en Bart-Jan van FocusCura vertellen erover in deze video.   

Lees meer