De commerciële kansen van digital wallets

In een eerder verschenen blog hebben we digital wallets geïntroduceerd en de voordelen zoals snelheid en veiligheid hiervan beschreven. Echter, wat zijn de voordelen vanuit een commercieel perspectief?  Digital wallets gaan namelijk verder dan alleen snelheid en veiligheid; ze bieden ook een naadloze en geoptimaliseerde betalingservaring! Dit draagt weer bij aan een positieve klantervaring.

Een ander aspect dat niet vergeten mag worden, is de wereldwijde acceptatie van digital wallets. Grote bedrijven die internationaal opereren,  of dat van plan zijn, profiteren van het feit dat digital wallets wereldwijd geaccepteerd worden. Dit vergemakkelijkt internationale transacties en opent nieuwe markten voor bedrijven die hun business willen uitbreiden. Hierbij moet er wel rekening mee worden gehouden dat niet elk land in dezelfde mate digital wallets gebruiken of accepteren.

Conversieverhoging voor mobiele apparaten

Om de voordelen van de verschuiving naar E-commerce – lees: de mogelijkheid voor een hogere omzet – maximaal te benutten, hebben bedrijven de afgelopen jaren veel tijd en moeite gestoken in het optimaliseren van de mobiele ervaring. Waar klanten alles bij de hand hebben als ze achter een computer zitten, is dit vaak niet het geval wanneer ze op een telefoon of tablet een webshop bezoeken. Wrijving bij het afrekenen is de grootste reden dat klanten hun winkelwagentje verlaten.

Organisaties kunnen een groot deel van deze wrijving wegnemen door klanten via een digital wallet te laten betalen. Omdat betalingsgegevens en verzendinformatie vaak in de app zijn opgeslagen, hoeven consumenten geen gegevens in te voeren. In plaats daarvan kunnen ze met slechts één of twee klikken afrekenen, waardoor

Dataverrijking door digital wallets

De integratie van digital wallets in de betaalstrategie van grote bedrijven opent ook deuren naar nieuwe mogelijkheden, zoals loyaliteitsprogramma's en gepersonaliseerde aanbiedingen. Eigen digital wallets slaan namelijk informatie  over de transactiegeschiedenis, voorkeuren van klanten en overige klantinformatie op. Kijk bijvoorbeeld naar Uber. Zij hebben haar eigen wallet ontwikkeld op haar platformen. Deze data is goud waard in een periode van digitalisering!

Digital wallets brengen dus veel commerciële kansen met zich mee voor bedrijven. Ze zijn een krachtig instrument geworden om waardevolle gegevens te verzamelen en te gebruiken. Door slim gebruik te maken van deze gegevens, begrijpen bedrijven hun klanten beter .Hierdoor kunnen bedrijven gepersonaliseerde ervaringen bieden en hun concurrentiepositie versterken. In een wereld waar klantdata en klanttevredenheid de sleutels zijn tot succes, zijn digital wallets een waardevolle troef voor bedrijven.

 

Buckaroo wallet

Benieuwd wat een digital wallet voor uw organisatie kan betekenen? Bekijk hier de factsheet van de Buckaroo Wallet of neem contact met ons op!