Volgende fase iDEAL 2.0 aangebroken

Eerder dit jaar berichtten wij erover dat iDEAL in een nieuw jasje zou worden gestoken. Omdat de koop- en betaalwensen van consumenten flink zijn veranderd, werd het tijd voor iDEAL om mee te veranderen. De eerste stap naar vernieuwing kwam met de nieuwe iDEAL betaalpagina. In april is de volgende stap gezet met de introductie van het persoonlijk iDEAL profiel.

Persoonlijker en sneller betalen

Door een iDEAL profiel aan te maken, kunnen consumenten hun favoriete betaalmethoden opslaan, verzendadressen beheren en uiteraard transacties inzien. Dit betekent minder tijd besteden aan het invullen van gegevens bij elke aankoop en meer gemak bij het voltooien van betalingen. Ook hoeven gegevens nu niet meer bij allerlei losse webwinkels te worden achtergelaten. Het iDEAL profiel kan op diverse plekken worden aangemaakt. Bijvoorbeeld in de apps van een banken, maar ook via iDEAL zelf. Eén van de belangrijkste redenen om een iDEAL profiel aan te maken is omdat de consument dan gebruik kan maken van snel bestellen via iDEAL. Hierover vertellen we later meer. Bij ING en Rabobank kan een gebruiker al een profiel aanmaken. Het kan ook zijn dat u door uw bank wordt uitgenodigd een profiel aan te maken.

 

Verhoging van de veiligheid

Naast gemak staat veiligheid altijd centraal bij iDEAL. Naast verhoogde bescherming van accounts tegen ongeautoriseerde toegang, worden alle transacties versleuteld en worden er strenge beveiligingsprotocollen gehandhaafd om de integriteit van het betalingsproces te waarborgen.

Voordelen voor consumenten en bedrijven

Accepteer marketingcookies om de video te bekijken

De vernieuwingen van iDEAL zijn niet alleen gunstig voor consumenten, maar ook voor bedrijven die deze betaalmethode aanbieden. Met de mogelijkheid om gebruikersprofielen te integreren in verschillende platforms, kunnen bedrijven een naadloze en gepersonaliseerde koopervaring bieden aan klanten. Dit leidt niet alleen tot meer tevredenheid bij de consument, maar resulteert vaak ook in herhalingsaankopen en een sterkere klantrelatie. .

Een vooruitblik: wat komt er nog meer aan?

Iets wat nu nog niet beschikbaar is, is 'iDEAL Snel betalen. Deze functie biedt de volgende voordelen:

  • Betalingen met een paar klikken voltooien, zonder telkens opnieuw adres- en betaalgegevens te hoeven invoeren. Dit vermindert frictie bij het afrekenen. Dit is een uitbreiding van het iDEAL profiel wat in de volgende fase gelanceerd wordt. Het is nog niet bekend wanneer dit precies beschikbaar is.
  • Een verhoogde conversie en minder verlaten winkelwagens

Meer informatie over de fases van iDEAL 2.0 is te vinden op de website van iDEAL. Hierin vindt u altijd de meest up to date informatie. Voor de overgang naar het nieuwe iDEAL hoeft u zelf niets te doen, wij verzorgen dit voor u. Het kan wel zijn dat de nieuwe functies van iDEAL 2.0 niet direct beschikbaar zijn in onze portal. Wanneer een product door iDEAL is gelanceerd kunnen wij dit meestal niet meteen in onze systemen aanbieden. Wanneer de nieuwe iDEAL functies ook beschikbaar zijn in onze plaza informeren we u hierover via onze site en nieuwsbrieven. U kunt ook op de website van Currence kijken om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen.

Een stap in de toekomst van betalen

Met de vernieuwde profielen en snelle check-out functie zet iDEAL een belangrijke stap in de toekomst van online betalen. Door technologieën te koppelen aan de behoeften van consumenten en verkopers, blijft iDEAL de norm zetten voor veilige, gemakkelijke en efficiënte betalingen in Nederland en daarbuiten. Zo profiteert zowel de doorgewinterde online shopper als de webshop die de beste betalingsoplossingen wil.