Migratie

Veelgestelde Vragen ABN AMRO Buckaroo

Welkom bij Buckaroo!

Vanaf 1 mei 2024 vervangen wij ABN AMRO als uw vertrouwde partner voor pinbetalingen. Op deze pagina vindt u de antwoorden op alle veelgestelde vragen over deze transitie.

Veelgestelde vragen

Bankafschrift Verschillen V06

Wat gebeurt er met mijn huidige pinautomaten?

Uw huidige pinautomaten blijven functioneren zoals u gewend bent. Intern schakelen we de transactieverwerking over van ABN AMRO naar Buckaroo. Deze verandering merkt u niet aan uw pinautomaat.

Wat moet ik doen voor de omzetting van de transactiedienst?

De overschakeling vereist geen enkele actie van uw kant en zal in geen geval invloed hebben op de werking van uw huidige pinapparaten. Wij zorgen ervoor dat de Buckaroo aansluitnummers gekoppeld worden aan de Terminal ID’s van uw pinapparaten.

Waarom hebben mijn terminals andere Terminal ID’s?

Dit heeft te maken met de manier waarop de communicatie loopt vanuit de pinautomaat naar de processor om de transacties te verwerken. De transactieverwerking van Buckaroo maakt gebruik van het CTAP- protocol en gebruikt daarom de CCV-CTAP-ID’s om de terminals te identificeren.

Welke Firewall poorten moet ik openzetten?

Voor de migratie zijn de terminals omgezet van Equens Worldline naar CCV. Het kan zijn dat een merchant een firewall ingesteld heeft die alleen EW toestaat. In zo'n geval moet de firewall van de merchant aangepast worden met de volgende IP gegevens om met CCV te kunnen communiceren voor de transactieverwerking.

Voor publiek internet:
Hostname: oltp.ccvpay.nl
IP range 193.173.53.34 tot 193.173.53.127
Poort 10000

Voor PoIP:
IP 194.104.96.43
Poort 10001

Wat betekenen de nieuwe ID's en termen?

  • Terminal ID’s wijziging: Door het gebruik van het CTAP-protocol krijgen terminals nieuwe identificaties. Een CCV CTAP-ID bestaat uit twee letters gevolgd door zes cijfers.
  • Buckaroo Store ID: Een specifiek identificatienummer voor elk van uw filialen. Een Buckaroo Store ID begint altijd met s_.
  • Buckaroo Merchant ID: Uw unieke identificatienummer bij Buckaroo. Een Buckaroo Merchant ID begint altijd met m_.

Kan ik nog gebruik maken van retourpinnen?

Ja, na de migratie kunt u nog steeds gebruikmaken van retourpinnen. Indien retourpinnen geactiveerd is, worden de retourpintransacties altijd op Merchant niveau verwerkt, zodat ze kunnen worden verrekend met uw reguliere omzet.

Hoe kan ik een nieuwe terminal kopen en/of aansluiten?

Via de Mijn Buckaroo portal kunt u een nieuwe terminal bestellen of een transactiedienst voor een bestaande terminal van een andere leverancier activeren.

Welke pinautomaten biedt Buckaroo?

Buckaroo biedt een assortiment van mobiele en vaste pinapparaten. Deze worden aangeboden op basis van koop, lease of korte termijn huur.

Bekijk hier onze pinautomaten

Hoe worden mijn persoonlijke en bedrijfsgegevens beschermd?

Als betaalinstelling onder toezicht van De Nederlandsche Bank (DNB), hanteren wij de hoogste beveiligingsstandaarden om uw persoonlijke en bedrijfsgegevens te beschermen. We passen meerdere lagen van technische beveiligingsmaatregelen toe, waaronder end-to-end encryptie voor gegevensoverdracht, sterke authenticatieprotocollen, en geavanceerde firewall- en intrusion detection systemen om ongeautoriseerde toegang te voorkomen. Daarnaast voeren we regelmatige penetratietesten en beveiligingsaudits uit conform de vereisten van DNB en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Ons beleid voor gegevensbescherming is ontworpen om te voldoen aan zowel nationale als internationale regelgeving, waarbij we ons inzetten om de integriteit en vertrouwelijkheid van uw informatie te waarborgen. 

Wat moet ik doen als de activatiecode om mijn e-mailadres te bevestigen niet werkt?

Neem contact op met Buckaroo. Ons team staat voor u klaar via abnamro@buckaroo.nl of 088 42 62 777. 

Reconciliatie

Hoe vaak en wanneer wordt mijn omzet uitbetaald?

Uw omzet wordt dagelijks voor 9:30 uitbetaald, ook in het weekend.

Op welke rekening wordt de omzet uitbetaald?

Uw omzet wordt overgemaakt naar dezelfde zakelijke ABN AMRO rekening als voorheen, via de derdengeldenrekening van Buckaroo.

Wordt de omzet op dezelfde manier als altijd bijgeschreven op mijn zakelijke betaalrekening?

Betalingen worden als één totaalbedrag uitbetaald in plaats van per merk (bijv. Maestro, V PAY, Debit Mastercard, Visa Debit), wat zorgt voor een overzichtelijkere administratie.

Zijn de bijschrijvingen hetzelfde als voorheen?

Nee, door de nieuwe verwerkingsmethode zullen de bijschrijvingen er als volgt uitzien:

  • Type: Van "SEPA PINBETALING" naar "SEPA Overboeking".
  • Tegenrekening: Nu de derdengeldenrekening van Buckaroo.
  • IBAN: NL89ABNA0243144881
  • BIC: ABNANL2A
  • Naam: DERDG BUCKAROO
  • Omschrijving: De omschrijving gebruikt nieuwe referenties waar voorheen contract, filiaal-id, of terminal-id stonden

Hoe ziet de omschrijving bij een overboeking eruit?

De omschrijving bij een uitbetaling bevat de volgende informatie:

  • ‘AFREK.’ om aan te geven dat het om de afrekening gaat van
  • Niveau van uitbetaling – ‘CONTRACT‘ of ‘FILIAAL‘ of ‘BETAALAUTOMAAT‘
  • ‘REFNR.’ Referentie nummer
  • Referentie nummer: afhankelijk van of uw omzet per contract, filiaal, of pinapparaat wordt uitbetaald, is de referentie respectievelijk uw Buckaroo Merchant ID, Store ID, of Terminal ID.
  • DAT. Datum
  • Datum van transacties JJJMMDD
  • ‘AANT.’ aantal
  • Het aantal transacties in de bijschrijving
  • ’MREF.’ Merchant referentie
  • De merchant naam
Bankafschrift Verschillen V06

Vanuit welk rekeningnummer (IBAN) word ik uitbetaald?

NL89ABNA0243144881

Creditcardacceptatie

Wat houdt de 'Honor All Cards Rule' in?

De 'Honor All Cards Rule' is een regel van de betalingsnetwerken Mastercard en VISA. Deze regel houdt in dat winkeliers die ervoor kiezen om hun debitcards te accepteren, automatisch ook verplicht zijn om hun creditkaarten en andere kaarttypen te accepteren, ook bekend als ‘Full Acceptance'. Het doel hiervan is om ervoor te zorgen dat kaarthouders met elk type kaart van deze netwerken overal terecht kunnen voor betalingen.

Kan ik kiezen welke creditkaarten ik accepteer?

Op grond van EU wet- en regelgeving mag u creditkaarten uitsluiten die binnen de “Europese Economische Ruimte” (de EU en enkele aangrenzende landen) zijn uitgegeven. Dit wordt ‘Limited Acceptance’ genoemd.

Hoe activeer ik Limited Acceptance voor mijn pinapparaat?

Als u Limited Acceptance wilt activeren, neem dan contact op met abnamro@buckaroo.nl. Heeft u een terminal via een andere leverancier, neem dan contact op met deze leverancier voor de juiste instellingen.

Wat zijn de kosten voor creditcard betalingen?

Er zijn geen vaste abonnementskosten voor de acceptatie van creditcardbetalingen. U betaalt alleen voor de transacties die plaatsvinden.

De kosten voor het verwerken van creditcardtransacties worden berekend als een vast percentage van het transactiebedrag, waarbij dit percentage afhankelijk is van het type kaart.

  • Mastercard/VISA (Consument) en AMEX: 1,35%
  • Mastercard/VISA (Zakelijk): 2,30%

Voor American Express (AMEX) kaarten geldt een afwijkend (hoger) tarief dat automatisch van toepassing is zodra uw jaarlijkse omzet uit AMEX-transacties de €100.000,- overschrijdt.

Wat moet ik doen om creditcards te accepteren?

Als u momenteel nog geen creditcards accepteert, dan hoeft u niets te doen.  Met de omzetting van uw bestaande terminals worden Visa en Mastercard automatisch geactiveerd. 

Als u nu al creditcardbetalingen accepteert, dan blijft uw bestaande contract van kracht. Wel kunt u overstappen naar Buckaroo voor de verwerking van creditcardbetalingen. Voer in dat geval onze aansluitnummers in op uw pinapparaten om onze aantrekkelijke tarieven te activeren:

  • Buckaroo Visa/Mastercard MID: 3732071002
  • Buckaroo AMEX MID: 8129117636

Wat zijn de voordelen van alle transacties via Buckaroo?

U beschikt over een uniform overzicht van alle transactiegegevens via Mijn Buckaroo en heeft een snellere uitbetaling van uw omzet.

Wat wordt bedoeld met een kaartmerk (card brand)?

Een kaartmerk (of "card brand") verwijst naar het type betaalkaart dat wordt gebruikt bij een transactie. Voorbeelden van kaartmerken zijn Maestro, VPay, Mastercard Debit, Visa Debit, Mastercard Credit, Visa Credit, en Amex. Elk kaartmerk heeft zijn eigen regels voor verwerking en een specifieke kostenstructuur. De Payout Consolidation Fee wordt per kaartmerk berekend, wat betekent dat deze kosten van toepassing kunnen zijn op transacties met meerdere kaartmerken op dezelfde dag.

Facturatie

Worden er kosten ingehouden bij de uitbetaling van omzet?

Nee, uw volledige omzet wordt dagelijks overgemaakt zonder inhoudingen.

Wanneer worden de transactiekosten gefactureerd?

De transactiekosten worden maandelijks door Buckaroo in rekening gebracht en zijn zichtbaar in Mijn Buckaroo.

Wordt er btw toegevoegd aan facturen van Buckaroo?

Ja, Buckaroo berekent btw op alle uitgegeven facturen. Dit omvat niet alleen de basiskosten, maar ook de transactiekosten en kosten voor eventuele abonnementen. Deze btw-heffing is van toepassing op alle klantengroepen, inclusief die organisaties zoals stichtingen, die normaal gesproken zijn vrijgesteld van btw.

Wat houdt de Payout Consolidation Fee in, en verandert er iets in de kosten voor mij?

De Payout Consolidation Fee van €0,11 per terminal, per kaartmerk, per dag, is een vergoeding die de kosten dekt voor het consolideren en verwerken van dagelijkse betalingen. Dit omvat kosten voor digitale transactie-informatie, overboekingen en administratieve rapportages, zoals CAMT.053, MT940, of CSV-bestanden. Deze kosten worden momenteel door ABN AMRO in rekening gebracht en verschijnen op uw maandelijkse tariferingsnota. Na de migratie zullen deze kosten door ons worden berekend en gefactureerd als Payout Consolidation Fee. U gaat na de migratie nooit meer betalen dan voorheen, en in verreweg de meeste gevallen zult u hierdoor zelfs minder betalen dan voorheen.

Overige vragen

Hoe kan ik contact opnemen met Buckaroo?

Ons team staat voor u klaar via abnamro@buckaroo.nl of 088 42 62 777. Deze lijnen zijn speciaal voor u ingericht. Telefonisch zijn wij van maandag tot en met vrijdag van 08.30 uur tot 17.00 uur bereikbaar. Via een keuzemenu komt u snel bij de juiste afdeling terecht.

Kies 1 voor vragen over het uitbreiden van de betaalmogelijkheden zoals de aanschaf van extra terminals of transactiedienst

Kies 2 voor vragen over de KYC procedure of lopende aanvragen 

Kies 3 voor overig, zoals vragen over uitbetalingen, transacties, de my.buckaroo omgeving of over de facturen

Met wie kan ik contact opnemen wanneer mijn pinautomaat niet werkt?

U kunt contact opnemen met Buckaroo. Mocht het probleem veroorzaakt worden door uw eigen pinautomaat dan kunt u afhankelijk van uw leverancier terecht voor vragen via onderstaande gegevens:

Tokheim: 088 1471500
CCV: 088 2289849
Worldline: (YOXIMO, YOMANI, MOVE5000, DESK5000) 0900 2265797
Worldline: (Saturn 1000F2, Link/2500, Tap on Mobile) 088 3855001
Ingenico: 023 799 3073 / support.nl@ingenico.com