5 redenen waarom de VVV Cadeaukaart onmisbaar is voor jouw webshop

Je wilt meer zichtbaarheid, meer omzet en meer klanten voor je webshop, maar hoe pak je dat aan? Een eenvoudige manier om meer aandacht en meer bezoekers te trekken is het accepteren van de VVV Cadeaukaart. Jaarlijks worden meer dan 3 miljoen van deze kaarten verkocht, de kaart is enorm populair in Nederland.

 

Onderzoek toont aan dat 13 procent van de ontvangers een VVV Cadeaukaart besteedt in shops waar hij/zij niet eerder geweest is. Maar liefst 22 procent heeft de intentie daar vaker te gaan winkelen. En dan geeft driekwart van de ontvangers ook nog eens méér uit dan de waarde die op de kaart staat. De VVV Cadeaukaart is dus niet alleen een betaalmiddel maar ook een marketingtool.  Hier 5 redenen om de VVV Cadeaukaarten voor jouw webshop in te zetten.

 

Krijg meer bekendheid

Dagelijks bezoeken zo’n 10.000 mensen de website van VVV Cadeaukaart. Bezitters van een cadeaukaart kunnen hierop heel makkelijk zien waar ze deze kunnen besteden. Alle bestedingspunten worden met naam én logo vermeld: een mooie manier om extra bekendheid voor je merk te genereren. En kaarthouders worden met een directe link naar je webshop doorverwezen.

 

Inspireer met de Cadeauzoeker

Wie een VVV Cadeaukaart heeft ontvangen, gaat natuurlijk op zoek naar een merk of product om het tegoed aan te besteden. Via de Cadeauzoeker kunnen kaarthouders zoeken naar een cadeau dat bij hem of haar past. Valt hun oog op een van jouw producten, dan komen ze vervolgens met één klik in jouw webshop terecht. Een uitgelezen kans dus om je producten een platform te bieden en zo nieuwe klanten te trekken.

 

Val op met een bijzondere actie

Heb je een bijzondere actie die interessant is voor ontvangers van een VVV Cadeaukaart? Zorg dat die actie opvalt! De nieuwsbrief van VVV Cadeaukaart is voor de 15.000 abonnees een perfecte manier om inspiratie op te doen voor het besteden van de cadeaukaart. Het promoten van een actie in de nieuwsbrief trekt dus zeker de aandacht. Ook kersverse ‘acceptanten’ van de VVV Cadeaukaart krijgen hierin exposure: een mooie manier om je bedrijf bij een groot publiek te introduceren.

 

Kom in contact met kaarthouders, jouw potentiële fans

Sociale media zijn dé manier om met nieuwe klanten in contact te komen. Dus heb je een idee voor een tag & winactie, of ander leuk nieuws voor bezitters van een VVV Cadeaukaart? Zet dan in op meerdere kanalen en stem je posts af met VVV Cadeaukaart, die ook weer een enorme én trouwe club fans heeft. Zo bereik je doelgroepen die je normaliter niet snel zou bereiken. Consumenten zijn vanaf dat moment vertrouwd met jouw merk, waardoor de kans groot is dat ze bij je terugkeren.

 

Maak het de consument gemakkelijk

Tot slot: het bieden van gemak staat centraal bij een goede klantbeleving. Door ook de VVV Cadeaukaart als betaalmiddel te hanteren, maak je het de kaarthouder makkelijk het tegoed in jouw shop te besteden. Via Buckaroo sluit je eenvoudig aan, honderden shops gingen je al voor.

 

Met de VVV Cadeaukaart ben je verzekerd van een eenvoudige integratie met de zekerheid van DNB en AFM. Met bovenstaande stappen kun je dus op een gemakkelijke én betrouwbare manier meer aandacht genereren voor jouw webshop.

 

 

Deze blog is geschreven door onze partner VVV Cadeaukaarten.