Wanneer je één van de snelst groeiende telecom bedrijven in Nederland bent dan kun je wel wat hulp bij de automatisering van je betaalprocessen gebruiken. Daarom schakelden ze de expertise van een Payment Service Provider in. Waarom kozen ze voor Buckaroo? We vroegen het aan Rick van Gurp van Youfone, hij is medeverantwoordelijk voor het PSP-traject. "Wij wilden inzicht, innovatie en grip op het betaalproces. Met behoud van onze eigen klantenservice."
"We willen dat onze eigen klantenservice alle vragen omtrent openstaande facturen zelf kan beantwoorden. Zo ontstaat er een one-stop-shop voor onze klanten, waarbij zij persoonlijk contact kunnen onderhouden over een kwestie."
"We willen dat onze eigen klantenservice alle vragen omtrent openstaande facturen zelf kan beantwoorden. Zo ontstaat er een one-stop-shop voor onze klanten, waarbij zij persoonlijk contact kunnen onderhouden over een kwestie", deelt Rick van Gurp zijn wensen.
Daarbij zochten zij ondersteuning van slimme automatisering van het betaalproces. Met een klantvriendelijke manier van betaalverzoeken initiëren en efficiënt verwerken. Youfone ging op zoek naar Payment Service Provider waarbij ze zelf de grip konden houden op de debiteuren in hun eigen CRM-systeem.
“Wij willen ons eigen rekeningnummer gebruiken. Ook zochten we een partij die onze volumes en de behandeling daarvan aankon, met een goede technische ondersteuning voor de koppeling met ons eigen systeem. Alle gegevens van het debiteurenbeheer wilden wij immers in ons eigen CRM hebben, zodat de klantenservice daarmee aan de slag kan. Dat geeft ons controle en inzicht.”
De PSP moet grote volumes aan facturen kunnen verwerken (incl. mutaties)
Youfone wil haar eigen bankrekeningnummer behouden
De status van de betalingen moet direct te zien zijn in het eigen CRM-systeem van Youfone
"Youfone groeit elke maand op de Sim Only markt én de vaste markt. Door het automatiseren op verschillende klantprofielen en het gebruik van zowel SMS als mail in de communicatie met daarin een betaallink voor iDEAL willen we betalen gemakkelijker maken. De creditmanagementoplossing van Buckaroo maakt dit mogelijk. We kunnen zelf gemakkelijk nieuwe profielen aanmaken en templates editen. Zo is het betaalproces afgestemd op de klant en het product. Hierbij zijn automatische incasso & iDEAL (of iDEAL QR) veruit onze populairste betaalmethodes."
“De samenwerking met Buckaroo is prettig. In het begin hebben wij zeer snel kunnen schakelen bij de migratie van het debiteurenbeheer. In een korte tijd, namelijk 2 maanden tijd, zijn wij gewisseld van huisbank én hebben wij ons debiteurenbeheer omgezet naar Buckaroo. De duidelijke beschrijving van de API's en een vast aanspreekpunt bij Buckaroo hebben ons geholpen om zo snel mogelijk live te gaan.”
"Youfone wil verder differentiëren op abonnementsvorm en klanttype, zodat de juiste communicatie altijd wordt meegestuurd. De taak is om dit overzichtelijk, makkelijk en inzichtelijk te houden voor de klant. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een speciaal betaalprofiel voor abonnees onder bewindvoering. Ook willen we kijken naar nieuwe betaalmogelijkheden om het de Youfone-klant meer keuzevrijheid in betalen te geven. Youfone groeit elke maand en dan is een betaalsysteem dat met ons mee kan groeien essentieel."
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van jouw betaalstrategie