De Hartstichting strijdt tegen hart- en vaatziekten. Van elke euro gaat € 0,81 naar wetenschappelijk onderzoek, voorlichting, preventie en patiënten-belangen. Donateurs kunnen eenmalig of maandelijks doneren via iDEAL, creditcard of machtiging. Tijdens de jaarlijkse collecteweek van de Hartstichting (in april) kan er ook gedoneerd worden via iDEAL QR en Tikkie.
Doneren wordt - net als betalen - steeds laagdrempeliger. Dat moet ook wel, want niet iedereen heeft tegenwoordig nog contant geld op zak. Niet alleen donateurs zijn lastig te werven, maar ook collectanten. Dat realiseert de Hartstichting maar al te goed.
Om doneren gemakkelijker te maken omarmt de Hartstichting nieuwe initiatieven op gebied van betalen. Zo bieden zij de mogelijkheid om te kunnen doneren via een iDEAL QR-code. Hiermee kan aan de deur betaald worden via de smartphone en de hoogte van het bedrag is door de donateur zelf aan te passen.
"Doneren moet met zijn tijd mee", zegt de Hartstichting. "We willen het gemakkelijker maken om een donatie te doen én een nieuwe groep collectanten aanspreken. Vooral jongeren gaan niet meer zo snel langs de deur om te collecteren, liever doneren zij online en via smartphone. Daarom is het mogelijk om een eigen donatiepagina op te zetten, bijvoorbeeld voor een sponsoractie."
Bij een donatie moet zoveel mogelijk van het bedrag naar het goede doel gaan uiteraard. Belangrijk bij de zoektocht naar nieuwe betaalmethoden is daarom dat de kosten laag blijven. De mogelijkheid om iedere collectebus met een pinapparaat uit te rusten valt daarmee af. Ook de transactietarieven voor bijvoorbeeld iDEAL, Paypal en creditcard wegen mee. Daarom biedt Buckaroo een speciale gunstige voorwaarden voor Goede Doelen.
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie