Jeans Centre is één van de grootste retailers in Nederland. Ze zijn onderdeel van de JOG Group, waar ook jeansmerken Garcia en Ensign Blue onder vallen. Terugkerende klanten zijn de sleutel tot succes. Zo zijn er minder retouren ‘want vaste klanten kennen hun maat’ en sparen 650.000 mensen via het spaarprogramma JC friends.
Jeans Centre bestaat al meer dan 40 jaar. Ze spelen altijd in op de toekomst en ontwikkelingen met potentie in de (online) fashionindustrie. Zo waren ze de eerste met een digitale passpiegel. Innovatie is niet alles, de klanttevredenheid zit volgens Jeans Centre in de customer journey. “De betaalstrategie hoort daar zeker bij.”
“We merken dat het aandeel mobiele transacties toeneemt. We bieden bijvoorbeeld ook Payconiq aan, hiermee kun je betalen met je smartphone. Ook een product als Tikkie houden we nauwlettend in de gaten. Verder is achteraf betalen belangrijk.”
De groei verder doorzetten blijft altijd de belangrijkste uitdaging. De gezelligheid van de winkel moet je vertalen naar online. Jeans Centre doet dit door online vooral inspiratie te bieden. “De customer journey begint nu vaak in de winkel. Maar we zien ook steeds vaker dat de oriëntatie online begint. Het is voor Jeans Centre belangrijk dat - ongeacht welk kanaal – wij onze doelgroep in de klantreis volgen.”
— Jeans Centre
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie