Lisanne Wattel is samen met haar man Guido Wattel mede-eigenaar van Superyoga. Het bedrijf ontstond nadat Lisanne jarenlang haar gezondheid achteruit zag gaan door een auto-immuunziekte. Op zoek naar een betere gezondheid, paste ze eerst haar voeding aan en maakte ze vervolgens yoga en meditatie tot een vast onderdeel van haar levensstijl.
Dankzij de groeiende markt en de toenemende vraag naar trendy yoga- en meditatieproducten zag Lisanne kansen. Samen met Guido richtte ze Superyoga op, waarmee ze haar passie voor een gezonde en gebalanceerde levensstijl kon delen. In 2014 besloot het koppel een Lightspeed webshop te lanceren, wat een groot succes bleek te zijn. Het online bedrijf groeide tijdens de coronapandemie snel uit tot een toegewijd team dat verschillende producten aanbiedt in Nederland, België en (recent) Duitsland.
In de branche waarin Superyoga opereert, staan kwaliteit en duurzaamheid voorop, net zoals bij een gezonde levensstijl. Helaas is dit niet altijd vanzelfsprekend. Lisanne legt uit: ‘‘Er zijn nog steeds producten zoals yogamatten of meditatiekussens die niet van hoogwaardige kwaliteit zijn. Dat is precies waar wij met Superyoga op inspelen. Voor onze producten werken we samen met experts die alles weten over deze items, zodat we de kwaliteit van de meest trendy items kunnen waarborgen’’. Ook het milieu wordt niet overgeslagen: Superyoga draagt haar steentje bij door producten aan te bieden die via een eerlijk productieproces zijn vervaardigd.
Met een team dat jarenlange ervaring heeft in e-commerce en een gedeelde passie voor persoonlijke aandacht en een gezonde levensstijl heeft, doet Superyoga er alles aan om klanten de beste winkelervaring te bieden. Een Payment Service Provider die deze waarden deelt, hoort daarbij. ‘‘Daarom is Buckaroo vanaf het begin onze vertrouwde betaalpartner’’ aldus Lisanne.
Inmiddels biedt Superyoga 700 verschillende producten aan die bijdragen aan een gezonde en gebalanceerde levensstijl. Dit brede aanbod trekt een diverse klantenkring aan. De zakelijke klanten komen uit uiteenlopende sectoren zoals gezondheid, yoga en sport, maar er is overlap met de particuliere klanten. Lisanne legt uit: ‘‘Bij beide klantengroepen heeft de focus op een gezond leven een sleutelrol’’.
De betaalmethoden waarmee klanten in de yoga webshop betalen variëren. De meeste klanten betalen direct via iDEAL, gevolgd door een groep die graag betaalt met Klarna, creditcards, PayPal, Payconiq en Apple Pay. Lisanne voegt toe: ‘‘Per land zie je ook een verschil in de voorkeursbetaalmethoden. Uiteindelijk wil iedereen betaalgemak ervaren met zijn of haar favoriete betaalmethode. Hoe soepel en snel een betaling wordt verwerkt, speelt daar ook een rol bij. Hierin is Buckaroo voor ons van grote waarde’’.
Dankzij de samenwerking met Buckaroo heeft Superyoga de afgelopen 10 jaar haar producten op een professionele en veilige manier kunnen aanbieden. Superyoga hecht veel waarde aan een goed functionerende website, waarbij een complete, soepele en naadloze betaaloplossing essentieel is. De rode draad in de betaaloplossingen die Superyoga biedt, is dat klanten altijd zorgeloos kunnen betalen. Dit betekent dat de gewenste betaalmethode voor iedere klant beschikbaar is en dat klanten vanaf elk apparaat snel, veilig en gemakkelijk kunnen afrekenen.
‘‘Voor ons is het ook belangrijk om met een systeem te werken dat alle functionaliteiten bevat die we als webshop nodig hebben,’’ zegt Lisanne. ‘‘Een voorbeeld hiervan is het koppelen van de Buckaroo software aan onze backoffice, zodat we klanten snel en makkelijk kunnen crediteren. Of dat we betaalherinneringen kunnen instellen voor klanten die hun bestelling niet direct hebben betaald’’. Dankzij deze koppeling kan Superyoga deze klanten een laatste duwtje geven om de aankoop te voltooien. Lisanne: ‘‘We hebben dit proces volledig geautomatiseerd. De persoonlijke touch hebben we gelukkig behouden’’.
"We waren op zoek naar een grote speler en geen nieuwkomer omdat we zekerheid wilden naar de toekomst toe en ook een goed serviceniveau wilden ontvangen. Onze relatiemanager Jochem maakt dat tot de dag van vandaag dubbel en dwars waar"
Superyoga verkoopt uitsluitend producten via webshops die actief zijn in drie landen. Met het huidige aanbod is de (groei)ambitie niet gestopt: Superyoga ziet nog veel kansen liggen in de B2B markt. Op de vraag welke verandering het bedrijf in de nabije toekomst ziet, vertelt Lisanne: ‘‘We staan aan de voet van het AI tijdperk. Hierin zal iedereen moeten meebewegen om de klant blijvend te kunnen bedienen. Daarnaast blijven we werken aan het verbeteren van de webshops waarvan de check-out, en dus ook de betaaloplossingen, een belangrijk onderdeel is’’.
Superyoga heeft zich gepositioneerd als een belangrijke speler in haar branche. Kijkend naar de toekomst heeft het bedrijf behoefte aan een Payment Service Provider die meegroeit. ‘‘Er komen nog meer innovatieve ontwikkelingen op het gebied van payments aan,’’ vertelt Lisanne. ‘‘Met een betrouwbare betaalpartner zoals Buckaroo aan onze zijde hebben we er het volste vertrouwen in dat we in de toekomst nog meer zullen halen uit onze betaalstrategie’’.
"Onze samenwerking met Buckaroo ervaren we als erg prettig. Dankzij Buckaroo's innovatieve doorontwikkelingen hebben we de kwaliteit van onze betaaloplossingen richting onze klanten verbeterd. Bovendien heeft Buckaroo zich herhaaldelijk flexibel aangepast aan onze behoeften binnen onze betaalstrategie"
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie