Een fiets die altijd voor je klaar staat. En het altijd doet. De oprichters van Swapfiets maken het mogelijk. Vanaf 12,- euro in de maand bieden zij een eigen Union fiets met een iconische blauwe Swapfiets-voorband. Het aantal gebruikers groeit in rap tempo. Vooral in de studentensteden is Swapfiets mateloos populair. Hoe zorgen zij ervoor dat betalingen netjes en op tijd worden voldaan?
"We zien ons product als een service", zegt Matthias Moll. En met dat gegeven in het achterhoofd en met oog op de doelgroep (studenten) heeft Swapfiets de betaalstrategie opgesteld.
Matthias: "Niemand vindt het leuk om een betaalherinnering te krijgen. Je krijgt al snel het gevoel dat je iets fout doet en je wordt vaak bang van het taalgebruik. Wij proberen daarom ook onze mails zo sympathiek mogelijk neer te zetten. Met dit duidelijke doel werkt de hele mail toe naar de uiteindelijke betaling."
Matthias is erg blij met de flexibiliteit van inrichting en beheer: "We hebben de betaalverzoeken zelf ontworpen. Via html en css kan een marketeer dit zelf heel gemakkelijk inrichten. Wij hebben gekozen voor een helder blauwe achtergrond, simpel en zonder afleidingen. De tone-of-voice hebben we volledig afgestemd op het taalgebruik van studenten, tot aan emoijs in onze betaalherinneringen toe."
“Alles wat we doen moet te gek en vooral simpel zijn. Wij denken altijd na over mogelijke nadelen, zodat de klant alleen maar voordelen krijgt. De credit management oplossing van Buckaroo sluit hier perfect op aan.” Aldus Matthias Moll van Swapfiets.
Wilt u ook volledig in eigen stijl facturen innen? Met Buckaroo Credit Management kun je het inningsproces volledig segmenteren per doelgroep. Lees alles over Credit Management via onderstaand knop of neem direct contact op met één van onze specialisten om u te laten adviseren op basis van uw bedrijfsmodel.
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie