Al vanaf de oprichting van MedPets in 2008 gaat het goed met het bedrijf. De in gezondheidsproducten voor dieren gespecialiseerde webshop verstuurt per maand ongeveer 90.000 pakketjes naar zes landen en groeit ieder jaar. Reden om continu te innoveren op IT, logistiek, klantenservice en de betaalpagina. Sinds 2018 maakt Medpets vooral gebruik van Riverty, direct via betaalprovider Buckaroo. En dat bleek direct al onmisbaar. Elies van der Graaff, eigenaar Medpets: "Duitse klanten kiezen regelmatig voor achteraf betalen."
Branche
Retail
Webshopsoftware
Zelfbouw
Onderwerp
Riverty
De achterafbetalingen worden geregeld via Riverty, in samenwerking met Buckaroo. "Het grootste voordeel van de samenwerking is dat met Buckaroo de klantenservicemedewerkers slechts op één systeem hoeven in te loggen. Ze zien vervolgens alles rondom betalingen en hoeven niet tussen verschillende dashboards te schakelen, waardoor klanten sneller geholpen worden."
De Europese groeiambitie is een belangrijke reden geweest om te kiezen voor Riverty. "Buckaroo kan ons met Riverty internationaal bedienen. Ik heb voor Riverty gekozen omdat ik er een goed gevoel bij de organisatie had en ook omdat ze net als wij al lang samenwerken met Buckaroo. Bovendien kunnen we nu in veel landen waar we actief zijn achteraf betalen aanbieden."
Medpets is in zes Europese landen actief, waardoor het aanbieden van achteraf betalen een belangrijke optie is geworden. "Klanten die bijvoorbeeld in Duitsland iets bestellen, wantrouwen in eerste instantie een pakketje dat vanuit Nederland wordt verstuurd", legt Van der Graaff uit.
"Duitse klanten kiezen voor achteraf betalen omdat ze dan gegarandeerd het pakje in huis hebben voordat ze betalen. Ook klanten die voor hun dier een bepaald product nodig hebben, hebben met Riverty de mogelijkheid het product te ontvangen en later te betalen. Als webshop spreek je hiermee een bredere doelgroep aan."
Ongeveer 10 procent van de Nederlandse klanten van Medpets kiest voor achteraf betalen, in de andere Europese landen ligt dat percentage ongeveer even hoog. De betaalmethode wint in Nederland steeds meer aan terrein: 5 miljoen mensen hebben minstens één keer met Riverty, betaald en de betaaldienst ziet zijn marktaandeel ieder jaar stijgen.
Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau Ruigrok NetPanel blijkt dat achteraf betalen de conversie kan verhogen: 46 procent van de ondervraagden geeft aan dat ze producten eerder online bestellen in plaats van kopen in de fysieke winkel als zij met Riverty kunnen betalen. Daarnaast zegt 43 procent eerder producten af te rekenen waar het over twijfelt als er achteraf kan worden betaald. Webshopeigenaren hebben als belangrijk voordeel dat het risico van wanbetaling bij Riverty ligt en ze zijn daardoor dus altijd verzekerd van hun geld.
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van uw betaalstrategie