POM optimaliseert het factureringsproces voor beide zijden van de markt: degene die factureert en de ontvanger. Met POM's diensten voor factuurbetaling kunnen bedrijven zowel hun incassokosten aanzienlijk verlagen als hun vorderingen versnellen. Tegelijkertijd kunnen hun klanten genieten van POM's optimale betalingservaring in een multichannel-omgeving (e-mail, mobiel, messaging en papier).
De klanten van POM zijn actief in de meest uiteenlopende sectoren: van energiebedrijven tot openbare instellingen. De missie van POM is om nutteloze tijd en moeite die wordt besteed aan inefficiënte systemen te elimineren en op die manier ruimte vrij te maken voor de belangrijkere dingen in het leven. Daarom staat POM voor Peace Of Mind. POM is gevestigd in Antwerpen, België en werd opgericht in 2014.
Aangezien POM actief is in een tweezijdige markt, staan zij voor de uitdaging om zowel bedrijven als consumenten ervan te overtuigen om betaaloplossingen te gaan gebruiken. Dankzij een handvol early adopters kan POM bedrijven nu overtuigende argumenten geven om voor POM te kiezen.
Om eindgebruikers te overtuigen om via POM te betalen, is het van cruciaal belang om hun vertrouwen te winnen. Daarom voorzien zij onze klanten van marketing- en communicatiemiddelen om de voordelen van POM duidelijk aan hun klanten uit te leggen.
Al onze klanten zijn in staat om hun inkomende betalingen te versnellen na de introductie van POM. De werkelijke impact hangt af van de sector, maar we zien dat gemiddeld 70% van degenen die via POM betalen, hun factuur binnen 10 dagen na ontvangst betalen. 40% van hen betaalt onmiddellijk (op dezelfde dag dat ze de factuur ontvangen).
Wat de adoptie betreft, zien we dat het aandeel klanten dat via POM betaalt elke maand toeneemt (met percentages tot 10% groei per maand in het eerste jaar na de invoering van POM).
"De samenwerking met Buckaroo stelt ons in staat om onze klanten beter te bedienen en in te spelen op hun veranderende behoeften. Dankzij Buckaroo is het eenvoudiger, sneller en veiliger geworden om via POM te betalen. Bovendien past de flexibele mindset van Buckaroo goed bij de missie van POM om frustraties over facturen te helpen wegnemen en het hele betaalproces zo soepel mogelijk - en zelfs plezierig - te laten verlopen. We zijn erg tevreden over de samenwerking tot nu toe en we kijken ernaar uit om samen te blijven innoveren ten voordelen van onze klanten."
— Johannes Vermeire, CEO bij POM
POM's betaaloplossingen zijn gericht op het verbeteren van de betaalervaring voor facturen, boetes, belastingen, lidmaatschapsgelden, of eigenlijk elk document dat een betaling vereist. Bedrijven kunnen zich aanmelden om betalingen via POM te ontvangen, hetzij via een directe integratie (via API), of via een van onze partners die POM in hun software hebben geïntegreerd.
"We streven ernaar om POM snel en eenvoudig te integreren in bestaande systemen en workflows, met een minimale IT-impact en investering aan de kant van de klant. Voor onze klanten is het aanbieden van POM als betaalmethode een manier om hun factuur inningsproces te optimaliseren en tegelijkertijd de betalingservaring voor hun klanten te verbeteren."
"Ons voornaamste doel is zoveel mogelijk mensen te helpen hun frustraties over het betalen van facturen te overwinnen. Daarom staan gemak en gebruiksgemak centraal bij de betaaloplossingen van POM.
Onze ambitie voor de toekomst is om onze groei verder te versnellen in termen van transacties, klanten en naast directe API gebaseerde integraties met grote klanten, willen we ook het aantal koppelingen met software tools voor het MKB uitbreiden, zodat meer en meer kleine organisaties gemakkelijk toegang krijgen tot POM's betalingstechnologie."
Professionele begeleiding
Bij het ontwikkelen van jouw betaalstrategie