Ondersteuning voor consumenten

Waarom heeft Buckaroo geld afgeschreven?

 

Buckaroo is een Payment Service Provider en verwerkt betalingen voor allerlei soorten bedrijven. Buckaroo zal nooit zelf geld afschrijven, dat wordt alleen gedaan in opdracht van een derde partij. 

Wanneer u het niet eens bent met een afschrijving, dient u eerst contact op te nemen met het bedrijf die de afschrijving heeft uitgevoerd. Soms wordt de naam niet aangegeven bij de afschrijving. Gebruik daarvoor deze betalingschecker om uit te zoeken welk bedrijf geld bij u heeft afgeschreven.

Ondersteuning | Support voor consumenten - Geld afgeschreven door Buckaroo
Betalingschecker Buckaroo 05

Controleer uw betaling


Heeft u een online aankoop gedaan? Heeft u betaald via automatische incasso? Of heeft u een donatie gedaan? Dan kunt u Buckaroo Stichting Derdengelden op uw afschrift zien staan.

Wilt u weten of uw betaling in goede orde is ontvangen? Of wilt u even checken waar de betaling naartoe is gegaan? Bekijk dan de status via de knop 'Controleer uw betaling'. 

Controleer uw betaling

De verkopende partij wil niet meewerken

Wanneer u contact heeft opgenomen met de verkopende partij, maar jullie komen er niet helemaal uit. Dan kan Buckaroo de situatie bekijken en mogelijk helpen. Vul het formulier in, dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact op.

 

Telefonisch contact

Onze klantenservice is alleen bereikbaar voor klanten van Buckaroo. De snelste manier om geholpen te worden is via dit formulier of mail ons via wecare@buckaroo.nl.

Veelgestelde vragen

Waarom heeft Buckaroo Stichting Derdengelden geld afgeschreven?

Buckaroo is een Payment Service Provider en verwerkt betalingen voor allerlei soorten bedrijven. Buckaroo zal nooit zelf geld afschrijven, dat wordt alleen gedaan in opdracht van een derde partij. 

Wanneer u het niet eens bent met een afschrijving, dient u contact op te nemen met de partij die de afschrijving heeft uitgevoerd. Soms wordt de naam niet aangegeven bij de afschrijving. Gebruik daarvoor deze betalingschecker om uit te zoeken welk bedrijf geld bij u heeft afgeschreven.

Wanneer u contact opgenomen hebt met het betreffende bedrijf, maar jullie komen er niet helemaal uit. Dan kan Buckaroo de situatie bekijken en mogelijk helpen. Mail in de dat geval al uw betaalgegevens naar wecare@buckaroo.nl

Ik denk dat ik ben opgelicht door een webwinkel

Denkt u dat u bent opgelicht door een webwinkel en bent u niet tevreden met de manier waarop de tegenpartij u geholpen heeft? Stuur dan uw vraag of klacht naar wecare@buckaroo.nl. Stuur daarbij de volgende gegevens:

 

- Uw orderbevestiging

- Alle informatie over de betaling (bedrag, rekeningnummers, datum en tijd)

- Uitgebreide omschrijving van de situatie

 

Buckaroo kan zelf het geld niet terugstorten, maar hanteert wel een duidelijke klachtenprocedure die gericht is op bemiddeling tussen consument en webwinkel die in veel gevallen helpt bij het oplossen van de klachten. In eerste instantie stuurt Buckaroo de klacht van consumenten door naar de webwinkelier. Wij stellen daarbij altijd een termijn waarop de klacht dient te zijn opgelost.

 

In de meeste gevallen lost de webwinkelier de klacht op door alsnog de bestelde producten of diensten te leveren of het betaalde bedrag terug te storten. Wettelijk gezien heeft de webwinkel 30 dagen de tijd om tot een oplossing te komen. Daarbij is het wel belangrijk dat de webwinkelier op veel kortere termijn zowel de consument als Buckaroo informeert over de wijze waarop hij de klacht zal verhelpen.

 

Slaagt de webwinkelier er in een uitzonderlijk geval niet in om met een oplossing te komen en er zijn meer aanleidingen om te vermoeden dat er problemen zijn met de webwinkel (bijvoorbeeld van meerdere consumenten klachten in een korte periode), dan kan Buckaroo het account van de webwinkel blokkeren, waarna het voor de webwinkel niet langer mogelijk is betalingen via onze systemen te accepteren. Buckaroo zal pas overwegen de betaaldiensten voor zo’n webshop te hervatten op het moment dat de webshop de klacht correct en aantoonbaar heeft opgelost.

 

Buckaroo verstrekt aan consumenten geen andere contactgegevens van de webshop of de eigenaar van de webshop dan de gegevens die op de webshop zelf (zouden moeten) staan ten tijde van de transactie.

Ik wil mijn bestelling retourneren/ ruilen. Wat moet ik doen?

Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webwinkels. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Wanneer u iets koopt online sluit je een overeenkomst met de webwinkel. Wij zorgen voor de veilige afhandeling van de betaling.

Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor u te beantwoorden:

- Annuleren van een bestelling
- Opzeggen abonnement
- Levering en leveringsvoorwaarden
- Wijzigen van betaalmethode
- Product
- Factuur

De IBAN bij mijn (automatische) incasso is gewijzigd, wat moet ik doen?

Het incassorekeningnummer van Buckaroo Stichting Derdengelden lijkt gewijzigd. Klopt dat? Ja, dat kan. Het wijzigen van de IBAN is niet ongebruikelijk. Geen reden tot zorg dus. De tenaamstelling en omschrijving wijzigt niet. Ook de rechten met betrekking tot de machtiging blijven hetzelfde.

Is mijn betaling ontvangen door Buckaroo?

Wilt u weten of uw betaling in goede orde is ontvangen dan verwijzen wij u graag naar onze betalingschecker.

Heeft u de betaling voldaan middels een overboeking? De verwerkingstijd van een overboeking betreft twee werkdagen. Voor België en Duitsland geldt hiervoor 4 tot 5 werkdagen. Voor een betaling met een overschrijvingskaart geldt een verwerkingstijd van +/- 1 week.

Wanneer u de betaling langer dan twee werkdagen geleden naar Buckaroo hebt overgemaakt en de betaling is niet gevonden, vul dan het webformulier in.

- Datum van de betaling
- Bedrag van de betaling
- Rekeningnummer waarmee is betaald
- Het rekeningnummer waarnaar de betaling is gedaan
- Betaalkenmerk van uw order

Buckaroo streeft ernaar uw e-mail binnen 24 uur (op werkdagen) te beantwoorden. 

Waarom staat Buckaroo op mijn bankafschrift?

Het geld van uw betaling is bestemd voor de webwinkelier, maar ontvangt Buckaroo voor de webwinkelier op een rekening Stichting Derdengelden (voor meer info, zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Derdengelden). Daarom staat er Buckaroo op uw bankafschrift. Dit betekent niet dat Buckaroo kan beschikken over uw betaling.

De binnengekomen betalingen worden verwerkt in de (online) administratie van de webwinkelier en doorgestort naar de webwinkelier. De webwinkelier kan via onze geautomatiseerde systemen ook geld terugstorten (bijvoorbeeld als de te leveren artikelen niet op voorraad zijn of de consument het artikel retourneert). Ook dan ziet u als consument Buckaroo op uw afschrift staan. Omdat Buckaroo het geld enkel doorstuurt en niet beheert kunnen wij zelf geen geld terugstorten.

Wat doet Buckaroo om te zorgen dat ik veilig online kan winkelen?

Voordat een webwinkelier bij ons betaaldiensten kan afnemen onderzoeken wij de betrouwbaarheid van de webwinkel én de eigenaar. Bovendien controleren wij deze betrouwbaarheid periodiek. Daarvoor zijn strikte procedures opgesteld.

Wij stellen alles in het werk om online winkelen zo veilig mogelijk te maken. Daarvoor staat Buckaroo onder toezicht van Currence (licentiehouder iDEAL) en De Nederlandsche Bank. Ook deze instanties doen hun uiterste best om consumentenbelangen zo goed mogelijk te behartigen en stellen hoge eisen aan onze procedures, beveiliging, integriteit en transparantie.

Toch kleven aan kopen op afstand altijd enkele risico’s. Daarom publiceert de overheid een website zoals de consuwijzer. Als consument kunt u bijvoorbeeld gegevens van de webwinkelier vastleggen op het moment van de koop om te zien met wie je een koopovereenkomst sluit, dit is altijd een belangrijk houvast in geval van een dispuut.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Wat moet ik doen?

Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webwinkels. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Wanneer u iets koopt online sluit u een overeenkomst met de webwinkel. Buckaroo zorgt voor de veilige afhandeling van de betaling.

Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor u te beantwoorden:

- Annuleren van een bestelling
- Opzeggen abonnement
- Levering en leveringsvoorwaarden
- Wijzigen van betaalmethode
- Product
- Factuur

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Wat moet ik doen?

Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webwinkels. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Wanneer u iets koopt online sluit u een overeenkomst met de webwinkel. Buckaroo zorgt voor de veilige afhandeling van de betaling.

Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor u te beantwoorden:

- Annuleren van een bestelling
- Opzeggen abonnement
- Levering en leveringsvoorwaarden
- Wijzigen van betaalmethode
- Product
- Factuur

Ik heb betaald maar ik ben vergeten het betaalkenmerk te vermelden.

Wanneer u geen of een onjuist kenmerk heeft vermeld bij de betaling kunnen wij uw betaling niet verwerken in ons systeem. Neem contact op met de webshop en vermeld het volgende:

- Datum van betaling
- Het bedrag van de betaling
- Het rekeningnummer waarmee is betaald
- Het betaalkenmerk van uw order