Ondersteuning voor consumenten

Waarom heeft Buckaroo geld afgeschreven?

 

Buckaroo is een Payment Service Provider en verwerkt betalingen voor allerlei soorten bedrijven. Buckaroo zal nooit zelf geld afschrijven, dat wordt alleen gedaan in opdracht van een derde partij. 

Wanneer je het niet eens bent met een afschrijving, moet je eerst contact opnemen met het bedrijf dat de afschrijving heeft uitgevoerd. Soms wordt de naam niet aangegeven bij de afschrijving. Gebruik daarom deze betalingschecker om uit te zoeken welk bedrijf geld van jouw rekening heeft afgeschreven.

Controleer je betaling


Heb je een online aankoop gedaan, betaald via automatische incasso of heb je een donatie gedaan? Dan kun je Buckaroo Stichting Derdengelden op je afschrift zien staan.

Wil je weten of jouw betaling in goede orde is ontvangen? Of wil je checken waar de betaling naartoe is gegaan? Bekijk dan de status via de knop Controleer je betaling

Controleer hier je betaling

De verkopende partij wil niet meewerken

Wanneer je contact hebt opgenomen met de verkopende partij, maar je komt er gezamenlijk niet helemaal uit kan Buckaroo de situatie bekijken en mogelijk helpen. Vul het formulier in, dan nemen we zo spoedig mogelijk contact met je op.

 

Telefonisch contact

Onze klantenservice is alleen telefonisch bereikbaar voor klanten van Buckaroo. De snelste manier om geholpen te worden is via dit formulier of mail ons via wecare@buckaroo.nl.

Veelgestelde vragen

Waarom heeft Buckaroo Stichting Derdengelden geld afgeschreven?

Buckaroo is een Payment Service Provider en verwerkt betalingen voor allerlei soorten bedrijven. Buckaroo zal nooit zelf geld afschrijven, dat wordt alleen gedaan in opdracht van een derde partij. 

Wanneer je het niet eens bent met een afschrijving, moet je contact opnemen met de partij die de afschrijving heeft uitgevoerd. Soms wordt de naam niet aangegeven bij de afschrijving. Gebruik daarom deze betalingschecker om uit te zoeken welk bedrijf geld van jouw rekening heeft afgeschreven.

Wanneer je contact hebt opgenomen met het betreffende bedrijf, maar jullie komen er gezamenlijk niet uit. Buckaroo kan de situatie bekijken en mogelijk helpen. Mail in de dat geval al je betaalgegevens naar wecare@buckaroo.nl

Ik denk dat ik ben opgelicht door een webshop.

Denk je dat je bent opgelicht door een webshop en ben je niet tevreden met de manier waarop de tegenpartij je heeft geholpen ? Stuur dan jouw vraag of klacht naar wecare@buckaroo.nl. Stuur daarbij de volgende gegevens:

  • Je orderbevestiging
  • Alle informatie over de betaling (bedrag, rekeningnummers, datum en tijd)
  • Uitgebreide omschrijving van de situatie

Buckaroo kan zelf het geld niet terugstorten, maar hanteert wel een duidelijke klachtenprocedure die gericht is op bemiddeling tussen consument en webshop die in veel gevallen helpt bij het oplossen van de klachten. In eerste instantie stuurt Buckaroo de klacht van de consument door naar de webshop. We stellen altijd een termijn waarop de klacht dient te zijn opgelost.

 

In de meeste gevallen lost de webshop de klacht op door alsnog de bestelde producten of diensten te leveren of het betaalde bedrag terug te storten. Wettelijk gezien heeft de webshop 30 dagen de tijd om tot een oplossing te komen. Daarbij is het wel belangrijk dat de webshop op veel kortere termijn zowel de consument als Buckaroo informeert over de wijze waarop hij de klacht zal verhelpen.

Slaagt de webshop er in een uitzonderlijk geval niet in om met een oplossing te komen en er zijn meer aanleidingen om te vermoeden dat er problemen zijn met de webshop (bijvoorbeeld van meerdere consumenten klachten in een korte periode), dan kan Buckaroo het account van de webshop blokkeren waarna het voor de webshop niet langer mogelijk is betalingen via onze systemen te accepteren. Buckaroo zal pas overwegen de betaaldiensten voor zo’n webshop te hervatten op het moment dat de webshop de klacht correct en aantoonbaar heeft opgelost.

Buckaroo verstrekt aan consumenten geen andere contactgegevens van de webshop of de eigenaar van de webshop dan de gegevens die op de webshop zelf (zouden moeten) staan ten tijde van de transactie.

Ik wil mijn bestelling retourneren/ruilen. Wat moet ik doen?

Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webshops. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Wanneer je iets koopt online sluit je een overeenkomst met de webshop. Wij zorgen voor de veilige afhandeling van de betaling.

Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor je te beantwoorden:

  • Annuleren van een bestelling
  • Opzeggen abonnement
  • Levering en leveringsvoorwaarden
  • Wijzigen van betaalmethode
  • Product
  • Factuur

De IBAN bij mijn (automatische) incasso is gewijzigd, wat moet ik doen?

Het wijzigen van de IBAN is niet ongebruikelijk. Geen reden tot zorg dus. De tenaamstelling en omschrijving wijzigt niet. Ook de rechten met betrekking tot de machtiging blijven hetzelfde.

Is mijn betaling ontvangen door Buckaroo?

Wil je weten of jouw betaling in goede orde is ontvangen? Check dit via onze betalingschecker.

Heb je de betaling voldaan door middel van een overboeking? De verwerkingstijd van een overboeking betreft 2 werkdagen. Voor België en Duitsland geldt hiervoor 4 tot 5 werkdagen. Voor een betaling met een overschrijvingskaart geldt een verwerkingstijd van +/- 1 week.

Wanneer je de betaling langer dan twee werkdagen geleden naar Buckaroo hebt overgemaakt en de betaling is niet gevonden, vul dan het webformulier in.

  • Datum van de betaling
  • Bedrag van de betaling
  • Rekeningnummer waarmee is betaald
  • Het rekeningnummer waarnaar de betaling is gedaan
  • Betaalkenmerk van je order

Buckaroo streeft ernaar jouw e-mail op werktdagen binnen 24 uur te beantwoorden. 

Waarom staat Buckaroo op mijn bankafschrift?

Het geld van je betaling is bestemd voor de webshop, maar ontvangt Buckaroo voor de webshop op een rekening Stichting Derdengelden, klik hier voor meer informatie. Daarom staat er Buckaroo op je bankafschrift. Dit betekent niet dat Buckaroo kan beschikken over jouw betaling.

De binnengekomen betalingen worden verwerkt in de (online) administratie van de webshop en worden doorgestort naar de webshop. De webshop kan via onze geautomatiseerde systemen ook geld terugstorten (bijvoorbeeld als de te leveren artikelen niet op voorraad zijn of de consument het artikel retourneert). Ook dan zie je als consument Buckaroo op je afschrift staan. Omdat Buckaroo het geld enkel doorstuurt en niet beheert kunnen wij zelf geen geld terugstorten.

Wat doet Buckaroo om te zorgen dat ik veilig online kan winkelen?

Voordat een webshop bij ons betaaldiensten kan afnemen onderzoeken wij de betrouwbaarheid van de webshop én de eigenaar. Bovendien controleren we deze betrouwbaarheid periodiek. Daarvoor zijn strikte procedures opgesteld.

Wij stellen alles in het werk om online winkelen zo veilig mogelijk te maken. Daarvoor staat Buckaroo onder toezicht van Currence (licentiehouder iDEAL) en De Nederlandsche Bank. Ook deze instanties doen hun uiterste best om consumentenbelangen zo goed mogelijk te behartigen en stellen hoge eisen aan onze procedures, beveiliging, integriteit en transparantie.

Toch kleven er altijd wel risico's aan het kopen op afstand. Om die reden heeft de overheid de consuwijzer gepubliceerd. Als consument kun je bijvoorbeeld gegevens van de webshop vastleggen op het moment van de koop om te zien met wie je een koopovereenkomst sluit, dit is altijd een belangrijke houvast in geval van een dispuut.

Ik wil mijn bestelling annuleren. Wat moet ik doen?

Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webshops. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Wanneer je iets koopt online sluit je een overeenkomst met de webshop. Buckaroo zorgt voor de veilige afhandeling van de betaling.

Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor je te beantwoorden:

  • Annuleren van een bestelling
  • Opzeggen abonnement
  • Levering en leveringsvoorwaarden
  • Wijzigen van betaalmethode
  • Product
  • Factuur

Ik wil mijn abonnement opzeggen. Wat moet ik doen?

Buckaroo is een Payment Service Provider. Net als elke andere Payment Service Provider leveren wij betaaldiensten aan webshops. De werkwijze lijkt sterk op de werkwijze van banken die betalingen verwerken. Wanneer je iets online koopt sluit je een overeenkomst met de webshop. Buckaroo zorgt voor de veilige afhandeling van de betaling.

Buckaroo is niet in staat om vragen met betrekking tot onderstaande onderwerpen voor je te beantwoorden:

  • Annuleren van een bestelling
  • Opzeggen abonnement
  • Levering en leveringsvoorwaarden
  • Wijzigen van betaalmethode
  • Product
  • Factuur

Ik heb betaald maar ik ben vergeten het betaalkenmerk te vermelden.

Wanneer je geen of een onjuist kenmerk hebt vermeld bij de betaling kunnen we jouw betaling niet verwerken in ons systeem. Neem contact op met de webshop en vermeld het volgende:

  • Datum van betaling
  • Het bedrag van de betaling
  • Het rekeningnummer waarmee is betaald
  • Het betaalkenmerk van je order