Payments in de Mobility wereld

Van het opwaarderen van je vervoersbewijs, het huren van een scooter tot een fiets op abonnementsbasis. De mobility branche is volop in beweging, mede versterkt door maatschappelijke veranderingen, zoals de deeleconomie. Vooral in de steden bezitten mensen geen auto, fiets of scooter, maar huren er een.

 

Met de betaaloplossingen van Buckaroo is het mogelijk om alle binnenkomende betalingen eenvoudig en veilig te verwerken. Hierbij kies je zelf met welke betaalmethoden jouw klant kan afrekenen en op welke manier: direct, achteraf of via een abonnement.

 

De meest gevraagde betaaloplossingen:

 

  • Betaalmethoden als automatische incasso, iDEAL en creditcard

  • Mobile payments/in-app payments

  • Subscription Solutions

  • Smart Checkout in eigen huisstijl

Swapfiets Header
247Dd5d0144e676205b0ff469bdabc0a

Mobility As A Service

Van bezit naar gebruik; hierin zijn twee varianten te onderscheiden. De consument betaalt per gebruik of per periode. Een voorbeeld van betalen per gebruik sluit aan bij de huidige deeleconomie. Zo kan een scooter, step of auto op één dag door meerdere mensen gebruikt worden. De klant betaalt dan vaak via de app. Dit kan direct, of achteraf via een automatische incasso.

 

De tweede vorm van Mobility As A Service is het hebben van een vervoersmiddel op abonnementsbasis. Maandelijks worden de abonnementskosten afgeschreven en kan de consument non-stop (of gelimiteerd) gebruik maken van het vervoersmiddel. Een deelabonnement is ook mogelijk, waarbij consumenten hun eigen auto tegen betaling delen met anderen. 

 

Voor al deze nieuwe verdienmodellen, met bijhorende in- en uitstromende betalingen heeft Buckaroo een oplossing. Niet alleen verzorgen we de transacties, maar ook zorgen we voor het instellen van verschillende flows per doelgroep, het flexibel upgraden, pauzeren en stoppen van abonnementen en het automatisch versturen van betaalherinneringen per e-mail of SMS. 

 

Buckaroo verzorgt het betaalproces van onder meer Swapfiets, Shuttel en Wego Carsharing. Van Subscription Services tot Credit Management. 

Parkeergeld en liggeld incasseren

Een bezoekje aan de stad en dan betaald moeten parkeren. Gelukkig hoef je als bestuurder tegenwoordig niet meer naar betaalautomaten te lopen. Er zijn diensten waarmee vanaf een app de parkeermeter gaat lopen. De parkeerkosten worden dan automatisch van de rekening afgeschreven. Hiervoor dient de gebruiker wel te registreren met bankrekening en incassomachtiging. Buckaroo kan deze onderliggende betaalservice moeiteloos integreren in jouw app.


Niet alleen bij parkeren kan Buckaroo helpen. We ondersteunen ook tal van bedrijven bij het afrekenen van bijvoorbeeld sta-, lig- en havengelden voor boten en caravans/kampers. Ook dit kan via een in-app betaling, een abonnement of een regulier betaalverzoek per mail. 

 

Buckaroo bedient op dit vlak onder meer Yellowbrick, Parkos, P1 Parking, Parkeergemak en Portpay International.

Yellowbrick
Mobility Ov Chipkaart

Openbaar vervoer

Dagelijks maken honderdduizenden mensen gebruik van het openbaar vervoer. Tot een paar jaar geleden kochten zij nog een papieren treinkaartje of zelfs een strippenkaart. Nu koop je je ticket eenvoudig online met bijvoorbeeld iDEAL of je creditcard. Daarnaast kun je ook online het tegoed op je vervoersbewijs ophogen of eenvoudig via automatische incasso laten verlopen.

Buckaroo verzorgt het betaalproces van o.a. NSArriva, QBuzz en Translink/OV-chipkaart

Servicekosten en onderhoudsabonnementen

Een auto met panne? Een fiets met een lekke band? Sleutel kwijt? Gelukkig bestaat er zoiets als pechhulp. Betalen kan per service of via een onderhoudsabonnement. Of misschien wil je jouw klanten wel een gratis garantieabonnement bieden, Buckaroo kan helpen bij het debiteurenbeheer hiervan.


Zo verwerkt Buckaroo de betalingen en abonnementen van FietsNed. Bij deze partij kun je via de website de gewenste onderdelen selecteren en kopen. FietsNed komt deze dan op locatie monteren en zij bieden diverse abonnementsmodellen voor pechhulp.

Fietsned